Responsive Menu

Szokeresz – A jövő roma értelmiségéért

A Szegedi Keresztény Roma Szakkollégium olyan szellemi műhely, amely a magyar társadalom számára a romák integrációjának keresztény szellemiségű alternatíváját kínálja fel. A szakkollégium alapvető célkitűzése, hogy hozzájáruljon a közéleti feladatvállalás iránt elkötelezett, aktív társadalmi párbeszédet folytató roma értelmiségiek formálódásához, akik a szakmai kiválóságot ötvözik a társadalmi és szociális kérdések iránti érzékenységgel. A keresztény nevelés szellemiségétől vezetett intézmény törekszik arra, hogy hallgatói emberségük minden dimenziójában fejlődjenek az értelmiségi, a morális és a közösségi életvitel, valamint a lelkiség elmélyítése révén.

A Szegedi Keresztény Roma Szakkollégium hangsúlyt fektet a társadalmi és szociális érzékenységfejlesztésére, a roma-magyar identitás erősítésére, a szakkollégiumi hallgatók tanulmányi előmenetelének személyre szabott támogatására, személyiségfejlesztésük segítésére. A hallgatók számára a kettős identitást is erősítő közösségi teret, és a szakmai fejlődéshez nélkülözhetetlen professzionális légkört biztosít az intézmény. Belső képzéseinkkel támogatjuk hallgatóinkat abban, hogy tanulmányaikat magas színvonalon sikeresen tudják teljesíteni, a nehézségek ellenére ne morzsolódjanak le, és közben egy olyan roma-magyar közösség tagjai legyenek, amely nem hagyja őket sem szakmailag sem emberileg elkallódni.

A támogatás a Szegedi Keresztény Roma Szakkollégiumból kiválasztott hallgatók tehetségazonosítására, identitáserősítésére, tehetségfejlesztésére szolgál, főként egyéni mentorokkal megvalósított mentorprogramja által. A program a hallgatók egyéni képességeinek fejlesztésére, problémáinak megoldására fókuszálva, személyes támogatással, szakemberek bevonásával valósul meg. Egy tanulási eredmény alapú, új megközelítéssel a szakkollégiumban új alapokra helyeztük a tehetségfejlesztés egészét – a tehetség azonosítástól egy kimeneti portfólió elkészítéséig, alkalmazva azt a kutatások szerint egyértelműen hatékonyabb paradigmát, melyben a tanulás nem korlátozódik a tudomány által kidolgozott és az oktató által közölt ismeretek megértésére, hanem aktív hallgatói (tanulói) részvétel a tudás és a kompetenciák megszerzésében, értékelésében és feldolgozásában. Tehetségprogramunk komplex módon valósítja meg a fejlesztést. A tanév elején tehetségazonosító foglalkozás keretében kerülnek kiválasztásra a tehetségterülete, tehetségek és ígéretek. Egyéni fejlesztési tervek alapján kezdődik meg a tevékenység  a hallgatókkal, amely lehetővé teszi, hogy minden résztvevő a saját igényeinek és adottságainak megfelelő módon kapcsolódjon  a programba. A teljes fejlesztési folyamat során egyéni mentorálás, személyes kísérés biztosított, amely lehetővé teszi a tanulási eredmények folyamatos monitorozását és tudatosítását, a folyamatos önreflexiót, a tanulási kör megvalósulását. Mentorprogramunk kiemelt célja tehát az önhatékony és öntevékeny hallgatók nevelése, akik képesek arra, hogy tanulási terveiket, folyamataikat megtervezzék, menedzseljék, folyamatosan monitorozzák.  A támogatásból ezen kívül sor kerül a közösségi identitás, hovatartozás céljából emblémázott pólók beszerzésére az összes hallgató és munkatárs részére.